Starship
Matang? Huh? =..=
Thursday 8 January 2015 • 10:34 • 0 comments

Assalamualaikum.

Okay, lama nya tak usik blog ni hahaha :P Dah 2015 dah pun. Alhamdulillah. Masih lagi hidup :D Actually dah malas dah nak ber blogging ni hahahaha tapi sayang nak buang. So, entahlah. Malam ni ((ke pagi?)) HAHA nak tulis entry. Tetibe rajin en en :P

Lately ni, aku banyak stalk orang. Okay, mengaku kay. Tapi bukan orang orang yang aku kenal pun. Tak. Mereka yang aku stalk ni bukan orang orang biasa. Orang yang banyak ilmu. Orang orang hebat. Mereka mereka yang bakal tegakkan Islam suatu hari nanti. In sha Allah :D Bakal hafiz. Bakal hafizah. Yes. Bukan calang calang orang.

Kau tahu? Masa aku stalk diorang ni, aku nampak. Aku rasa. Aku tertampar. Dengan sangat hebatnya. Sebab? Kau tahu? Mereka ni mostly remaja baya kita. 14 15 16 17 18 19 20. Umur masa perangai kuat nak rebel ni. Tapi aku rasa rendah diri sangat. Sangat. SANGAT. Mereka lebih kurang baya aku, dah boleh sebar dakwah. Dah boleh cerita hukum. Dah ada banyak pengalaman hidup. Dah fikir apa nak buat dengan masa depan. Dah boleh tarik orang buat baik. Dah boleh tolong orang. Banyak fikir pasal mak ayah. Tak menyusahkan. Tak fikir pasal ajnabi. Ada talent. Boleh menulis. Jaga tahajjud. Pang! Ni paling hebat aku rasa tamparan tu. Ya Allah. Bila aku stalk stalk diorang. Mostly kata : Jaga solat. Jga tahajjud. Dan masa aku baca tu, aku macam... entah speechless. Masa aku stalk tu, dalam pagi jugaklah. Masa tahajjud afdhal. Tapi, masa tu aku tak berapa nak terasa sangatlah. Entah. Tak tahu kenapa. Mungkin hati keras sangat TT_TT Allahu.

Lama-lama, deep down inside. Aku dah rasa dah feeling tu datang. Nak berubah. Haha kalau budak budak keliling aku dengar ni mesti pelik an. Aku rasa dah banyak kali dah aku kata nak berubah. Tak ingatlah aku bagithau diorang ke tak. Tapi kalau diorang dengar an, entah. Aku rasa mesti pelik. Aku pun tak tahu kenapa. Okay, abaikan.

Hmm, mood dah hilang. Tapi apa yang aku dapat. Aku rasa diorang ni sangatlah hebat. Lebih matnag daripada usia sebenar. Seriously. Okaylah, mungkin yang dah habis SPM tu boleh tolak tepi kejap. Tapi ni, yang still sekolah. Aku tengok will diorang nak belajar, alahaii rendah diri aku. Aku rasa macam selama hari ni, kerja aku menyusahkan je. Aku rasa macam sakai sangat. Aku rasa macam : Kalau aku keep on melagho je, bila Islam nak maju. Well, something like that la.Ada antara yang aku stalk ni, bakal hafizah. Tapi skater. Yep, bagi aku macho. Tak lagho. Sebab aku rasa tu mungkin cara dia riadhah. Dia skate pun bukannya pakai jeans ke pe. Pakai baju muslimah tudung tutup dada kott. First first aku stalk dia, aku ingat dia lelaki hahahaha xP Pastu aku scroll scroll, tengok rupanya dia perempuan hahaha xP Mula mula aku shocked jugaklah tapi lepastu bila fikir fikir balik, it's not a sin to do so.

Ada sorang tu, bakal hafiz. Ya Allah. Aku memang bersyukur aku stalk dia. Kind of la. Sebab entah, aku rasa dia abang yang sangatlah baik. Jangan tanya kenapa. Kisah dia sedih. Makin lama, makin banyak ujian dia dapat. And so, aku pun follow up dengan cerita dia. Sedih. Sangat sedih. Okay, tak dapat nak ulas banyak sebab aku dah ngantuk.

So, sebenarnya aku yang aku nak sampaikan ni, ialah pemuda kat Malaysia ni tolonglah sedar. Dunia dah tua. Aku tak layak cakap banyak, sebab aku pun sama je. Tapi, entahlah. Bila aku stalk orang, aku tak kenal dia. Dan aku rasa, dengan cara aku terima dakwah daripada orang yang aku tak kenal ni dia masuk. Padu weh. In sha Allah, apa yang aku dpat, aku amalkan. Okay, mungkin tu je lah. Assalamualaikum. Oyasuminasai :D

SOME WORDS!


Welcome to my paradise. What do you want in here? Okeh, steal anyhting what you can steal. bold italic underline strike

Profile
Stuff
Tagboard

example CBOX;

Rewind



Credits


Template By: Nurul Afiqah
Big helped: Aulia Septiya
Edited: YOUR NAME