Starship
Parallel Lines
Wednesday 23 December 2015 • 06:10 • 0 comments

                  adoable, sad story, and boy image

Kerana hakikatnya kita diciptakan lemah oleh Sang Pencipta
Kita sering jatuh jatuh jatuh dan jatuh
Terserah pada kita sendiri sama ada mahu terus melangkah ataupun
kekal pasrah

Kerana hakikatnya tiada hasil tanpa usaha
Jika pasrah merupakan jalan penyelesaian
Maka kita akan kekal tersekat di jalan yang sama
Jika kita tidak mahu teruskan menapak walaupun selangkah
Tiada guna hidup lama kerana apa makna hidup di dunia tanpa ujian?

Kerana hakikatnya setiap pertemuan pasti ada perpisahan
Berlapang dadalah kerana tiada makna kekal bersama individu yang sama sepanjang hidup
Hatta suatu masa kelak kita akan berpisah dengan ibu bapa yang diberikan sebagai pinjaman terbaik
Apatah lagi rakanrakan serta insan di sekeliling kita

Hei kawan
Bangunlah
Jangan futur macam ni
Kau masih punya rakan
Masih punya kawan
Masih punya sahabat
Masih punya ibu bapa
Masih punya adik-beradik

Jika kau ujar semua insan tiada untuk kau ketika kau memerlukan
Bangunlah
Kau masih punya dia
Serta Dia
Siapakah dia?
Rasulullah Sallallahu alaihi wasallam
Sentiasa mengingati kita umatnya
Siapakah Dia?
Allah Subhanahu wataala
Tidak pernah leka
Tidak pernah tak cinta pada hambaNya

Justeru
Apa lebihnya kita
Untuk lebihkan manusia dalam jalan menuju Tuhan?
Bukankah hidup ini untuk Allah?
Okay cop

Off topic beb

Macam ni
Aku pelik. Kenapa nak pindah? Tak, jangan banned aku awal awal sebab aku 11A. No kawan tak. Ini bukan isu result okay tak. Aku boleh terima lagilah kalau dengar nak keluar sebab tak dapat kelas sains. Okay, aku faham tu. Sape je tak nak yang terbaik untuk masa depan dia kan? Okay, go on. Aku minta maaf aku relakan korang pergi. Sebab aku tak nak masa dah besar nanti korang sedih. Fikir kenapa aku tak pindah dulu, okay?

Sekarang ni, yang dapat kelas sains. Yang result baik. I'm really confused. Kenapa nak pindah? Kenapa nak pergi? Adakah ini salah ukhuwah yang tidak terjalin dengan betul? Adakah kesilapan mind set kita? Beb, kita masuk dulu 148 orang. Sekarang? Sanggupnya semua tinggalkan kawan-kawan.

Aku tak tahu lah aku overreacting ke apa sebab serious aku tak suka perpisahan. Serious. Aku tak suka tapi andai itu takdirNya. Woah, aku pun tak nampak mana nak tulis ni. Bukan aku nak salahkan takdir yang kita kena berpisah. Tapi....

Perasaan nak berpisah tu.
Macam mana boleh timbul?

Okay, my bad.

Perpisahan sebenar bukanlah apabila kedua-dua jasad tak bersua muka
Bukanlah apabila dua jasad berada di tempat berbeza
Bukanlah apabila dua jasad berada di negara berbeza
Bukanlah apabila dua jasad tidak berhubung mesra
Bukanlah apabila salah satu jasad meninggalkan dunia
Bukan bukan bukan
 Ketahuilah bahawa sesungguhnya
 Perpisahan sebenar itu apabila
Satu jasad ke syurga
manakala satunya lagi ke neraka 

Allahu, aku tak nak. Jujur aku tak nak berpisah. Aku masih tak relakan kau pergi sahabat.  Aku tak dapat nak point out mana silapnya Ittizan hingga ramai betul yang mahu pergi. Ya, mungkin banyak.

Ukhuwwah kita tak kuat.
Kita masih cakap buruk belakang belakang.
Kita masih seronok makan daging saudara yang telah mati
Kita masih seronok berikhtilat dengan ajnabi
Kita masih lewatkan solat seolah masih hidup satu detik lagi

Banyak. Aku sekali. Kita tak kuat. Maka, apakah dengan melarikan diri, masalah takkan dapat mencari kita? Apakah dengan meninggalkan Ittizan, kita dapat memperbaiki kelemahan kita?

Ya, kita seperti garis selari. Sentiasa dekat- takkan pernah bersama. Tapi kau tahu? Destinasi kita kekal sama. Kita akan berakhir di tempat yang sama. Paling penting, walaupun kita tak bersama, langkah kita seiring. Menuju satu destinasi. Apa tu? Syurga Firdausi :))

Maaf andai penulisan aku kasar. Jujur aku minta maaf sangat sangat.
Tapi aku sayang.
Sayang setiap insan.
Aku dah hafal dah birthday semua puteri.
Sampai hati nak pergi TT_TT

Haha tak de kaitan.
Tapi jujur aku cakap, janganlah pindah.
Jomlah kita kuatkan ukhuwwah
Belajar sampai lelah
Kasi rekod result SPM pecah!

Adios.

Uhibbukum fillah,
Ittizan 1317

    Embedded image permalink

Moga syurga jadi destinasi terakhir kita



SOME WORDS!


Welcome to my paradise. What do you want in here? Okeh, steal anyhting what you can steal. bold italic underline strike

Profile
Stuff
Tagboard

example CBOX;

Rewind



Credits


Template By: Nurul Afiqah
Big helped: Aulia Septiya
Edited: YOUR NAME